Sørøverfest!



Da Marcus blev 4 år holdt vi et brag af en sørøverfest…..

Jeg gik op i det med liv og sjæl, og gik i flere måneder, og samlede ind til hans fest! Vi lavede en invitation med et billede af Marcus, klædt ud som sørøver. Og det var selvfølgelig skrevet på sørøversprog! Noget a la: "Ohøj Manne! Splitte mine bremsejl, jeg bliver snart 4 år. Jeg kan mærke at det klør i mit træben for at holde et brag af en fest..... Osv...."

Hver gang jeg faldt over noget sørøver-agtigt i Netto, Tiger eller hvor jeg nu lige var henne, købte jeg det med hjem. Netto havde for eksempel en guld tusch, som kunne skrive på glas! Perfekt, den købte jeg og gik så hjem og skoldede rødvinsflasker og skrev "Rom" med store bogstaver. De blev fyldt op med frisk havvand (blå saftevand), og var et kæmpe hit! Jeg fandt også en fantastisk hjemmeside, som solgte alt muligt tilbehør til kager. Sukkerknogler, dødningehoveder i sukker, kageudstikkere med form som dødningehoveder osv. 

Så bagte jeg en Skattekistekage! Det var en chokoladekage, jeg bagte i en rugbrødsform, skar toppen af og udhulede kagen. Den blev fyldt op med en blanding af nødder/figner/abrikoser osv. Toppen blev lagt på, og dækket med glasur. Ud af skattekisten væltede der (chokolade) guldmønter og andet godt, og den blev vildt flot! Jeg forsøgte mig også med et sørøverskib, som blev mindre flot, men ikke desto mindre vakte megen glæde!











Marcus og jeg, klar til at modtage hans gæster!


Marcus havde selv dækket børnebordet med mine gamle perlekæder


Det mislykkede sørøverskib, med kokos og blå frugtfarve som vand



Vi havde tegnet en sørøver på et stort stykke papir, og så skulle børnene have bind for øjnene og lege "sæt klap på sørøveren". Vi klippede små klapper ud, og sat et lille stykke tape på.

Stort hit!

Fødselsdagen sluttede af med en skattejagt i haven - vi havde tegnet sørøverkort og brændt det i siderne.. Det var en meget træt, og meget glad sørøver på 4 år, vi lagde i seng den aften :)




Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag