Lillejuleaften, og noget om traditioner...

I år er julen lidt anderledes i min familie, end den plejer.

For det første skal vi holde juleaften hjemme hos mig for første gang. YAY! Vi bliver 10 voksne, og 10 børn under 10 år (der er tal-magi!!). Men mere om selve juleaften på et senere tidspunkt ;)

For det andet plejer vi at holde d. 23 december med den ene familie, og d. 24 december med svigerfamilien, og så skiftes vi hvert år. Men i år har jeg overtalt min svigerfamilie til, at vi ikke mødes d. 23 december, men weekenden før. Jeg vil nemlig helt vildt gerne have d. 23 december for mig selv!

Efter jeg har fået min egen lille familie, bliver det mere og mere vigtigt for mig at vi laver vores egne traditioner.

Og den nyeste tradition (ud over at Ib & Flemmings Fætter Niels og kusine Nille fra USA flytter ind) har jeg tænkt mig at indføre:

"Movie Night d. 23 december" 

Og der skal naturligvis gøres et stort nummer ud af det!

D. 23 december om morgenen, får børnene en særlig pakke fra Niels & Nille, som tak for, at de (forhåbentlig) har opført sig ordentligt i december. I pakken er der nyt nattøj, popcorn, varm kakao, skumfiduser og slikstokke - og en rigtig god julefilm! 



Og så har jeg tænkt mig, at vi hiver alle dyner op i sofaen om aftenen, og slukker alt lys (undtagen juletræet & lyskæderne!) når vi skal se film med varm kakao og skumfiduser.

Det er uendelig vigtigt for mig, at selve juleaften får lov til at forblive magisk.. Og det synes jeg bedst den bliver, hvis man er hjemme dagen før i ro og mag og pisker en stemning op ;-)

Her er i øvrigt et billede af Niels & Nille, som jeg fandt på Den Blå Avis i sidste uge til 50 kr :) Armene er syet sammen, så det er ikke helt the real deal, men de kan tage armene op over hovedet, og benene kan foldes ud! D. 24 december om morgenen flyver de hjem til julemanden, og der bliver de indtil D. 1 december næste år.


De lå under "retro nisser" på www.dba.dk



Jeg har overtalt min svigerinde, der bor i USA til at købe en ægte Elf on the Shelf med hjem til jul.. Han flytter han ind hos os næste år. Så er der også en nisse, der kan drille alle mine 3 børn hver især ;-)

Skal du indføre en ny tradition i år?

Kommentarer

Populære opslag