Gode bøger til drenge (læs selv)

Det er så uendeligt vigtigt for mig, at mine børn lærer at elske at læse. Jeg læste selv meget som barn, og jeg husker det som magisk, når jeg havde fået nok af den virkelige verden, og levede mig fuldstændig ind i historien. 

Jeg husker ikke, at man "skulle" læse 20. minutter hver dag, ligesom mine børn skal i skolen. Og det er noget nær det sværeste, at få presset 20 minutters tvangslæsning ind i ulvetimen mellem legeaftaler, koble hjernen fra, slappe af, aftensmad og hvad der ellers hører til en helt almindelig eftermiddag i en børnefamilie. Efter aftensmaden er de kvaste, så der er jeg nem at overtale til at læse højt istedet.

Jeg køber hele tiden nye bøger til mine børn, så de synes det er spændende. Især min søn på snart 10 år har brug for at blive inspireret, og ikke kun læse Jumbo bøger. I skolen har de også læsekontrakter, hvor de selv skal have bøger med, de kan læse.

Her er et udpluk af mine yndlings-læs-selv bøger til drenge på cirka 8-11 år.

Super godnatlæsning med humor for store og små

Man går aldrig galt i byen med Jo Nesbø, vel?!

Den her serie var et hit at have med i skolen til "Læs Selv"

Den her har vi ikke læst endnu - men den lyder god!

Bagsiden af Dyr med Pels
Der findes SÅ mange serier, der er velegnet til piger, synes jeg... Der er lidt længere imellem bøger til drenge, som både er cool (og ikke herre-kiksede), sjove og med et plot, der fanger dem!

Det kunne man jo overveje at lave om på selv... ;-)

Kommentarer

Populære opslag