Hverdag... Jeg kan lide dig!

Vi er alle startet på job, børnehave, Frit og Klub i denne uge.

Søndag aften skal man lige trække vejret helt ned i maven, og gøre sig mentalt klar til, at hverdagen starter igen. Men når stenen så ruller, så elsker jeg det! 

De dovne dage i sommerferien, hvor man står op ved 9-10 tiden, ikke har travlt, spiser sen morgenmad, sen frokost og sen aftensmad er skønne... Det kan virkelig noget! Men jeg bliver personligt også træt af det (og ekstra doven - det klæder mig vist ikke). 

Jeg kan godt lide at komme i gang tidligt (selvom jeg er B-menneske to the bone), få noget ud af dagen, føle at jeg får noget fra hånden fra starten, få gang i de gode rutiner, mødes ved middagsbordet og høre om alles dag, savne hinanden, og gå i seng om aftenen med en følelse af tilfredshed og en anelse udmattelse. Kender du det, at når man ikke har travlt, så man ikke ret meget fordi man dalrer rundt? Og når man har rygende travlt (uden at være stresset), så bliver aftaler, koordinering, indkøb osv gjort i en håndevending, fordi man allerede er oppe i gear? Det savner jeg lige nu!


Selvom jeg aldrig når alt på min (lidt ambitiøse) dosmerseddel, så er det ok.. Jeg nåede sgu så meget andet den dag - som fx at komme i bad. Det tæller også i mit regnskab..




Det bliver endnu bedre i næste uge, hvor skolen starter igen! Jeg afleverer først børnene kl. 9 lige nu, fordi jeg kan.. Så morgenerne er stadig rolige, og uden en særlig bagkant. Jeg glæder mig lidt til, at der er mere tryk på, at ALLE børnenes venner er hjemme fra ferie, at der ikke er sommerferielukket forskellige steder osv.

Den her tid er som at have ligget i dvale i en måned, og nu har hjerte og hjerne brug for at komme op i gear igen. Lige indtil Efterårsferien ;-) Så trænger jeg til en pause!

Er det helt skørt? Eller kan du også lide hverdagen?

Kommentarer

Populære opslag