Vores hyggelige, lille by

Vi er så heldige, at vi bor i en lille by tæt på vandet.

Enten kan man lide at bo i så lille en by, eller også får man klaustrofobi på stedet! Jeg kan ikke bare lide at bo der, jeg ELSKER det. Da vi kom hjem fra ferie, smuttede jeg i Netto for at købe ind til madpakker og diverse. Jeg nåede at møde en gammel veninde, og 3 mødre fra både den enes og den andens klasse.

Super hyggelig sludder over køledisken, og en typisk "Humlebæk" kommentar fra en af mødrene;
Nå, du køber også lidt til grillen - kommer i over i vores have og spiser i aften?"

Det er så hyggeligt for os voksne, at man kan se søde, sjove mennesker helt spontant, og så er det super trygt for børnene, at ligemeget hvor de befinder sig i byen, møder de altid en voksen de kender. Eller en kammerat, som er top klar til en spontan legeaftale. 




For at det ikke skal være løgn, så bor mine forældre og min ene bror (og hans familie) også i Humlebæk. Igår ringede min mor om eftermiddagen og spurgte, om vi ikke kom ned til dem efter arbejde og drak en kaffe - og så kunne vi jo spise aftensmad i Sejlklubben sammen med Olde, som de også havde inviteret. 

Jeg havde noget kylling i karry på hjemmemenuen, så det var ikke svært at sige ja til friske rødspætter og is på havnen - ren hverdagsmagi på sådan en helt almindelig mandag :-)

Kommentarer

Populære opslag