Nissedøren - den bedste dør i verden!

Engang lå der en lille, gammel, støvet og skøn butik i Frederiksborggade (KBH K), som hed "Model og Hobby". Den solgte, blandt virkelig mange andre ting, tilbehør til dukkehuse! Heriblandt en dør til et dukkehus. Jeg købte den fluks, og tog den med hjem.

Den er jo fuldstændig oplagt som dør til nisserne… Jeg er ikke stor fan af at skulle ud i kulden om aftenen og sætte risengrød frem, så det passer mig glimragende at have en dør i stuen! Jeg har så limet den så heftigt fast med kontaktlim, at den aldrig kommer ned igen.. Men så hænger den der hele året, og bliver faktisk brugt i rigtig mange lege. Den er sgu da hyggelig, ikk?




Kommentarer

  1. Så hyggeligt. Vi har haft drillenisse i mange år efterhånden men det er første gang vi har en dør og hvor er det bare hyggeligt. Jeres dør er så fin, skal den sidde der hele året eller pilles ned igen?

    Og så er jeg iøvrigt vild med dit fokus på hverdagens magi, det minder meget om min tilgang til barndommen.

    SvarSlet
  2. Tusind tak for din kommentar! Ja, jeg må indrømme, at døren er limet meget godt fast - så den hænger der hele året. Det er egentlig meget hyggeligt, og når vi får nogle på besøg, der ikke har set døren før, får de hele historien af børnene. Og det er jo skønt at se dem med julelys i øjnene i august måned ;)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag