5 års fødselsdag

Her er en beskrivelse af min søns 5 års fødselsdag…. Der er lidt af hvert ift kage, en lidt anderledes skattejagt og en god afslutning. Jeg håber, du kan bruge noget af det :)

Jeg lavede en Ninjago-kage... Den kom til at se sådan her ud:


                                                                             

Jeg fandt en opskrift på en bradepandekage (chokoladekage eller Klassens Time kage), og lod den køle. Så skar jeg den til, så den kom til at ligne en LEGO mand, nogenlunde... det ser ikke så flot ud, lige når man skærer den til.
Jeg havde købt sukker fondant på http://www.happyhoola.com/ (det er en dansk hjemmeside!) i gul, rød og sort. På hjemmesiden havde jeg også købt alfabet udstikkere, til at skrive navn i fondan'en.

Først kom den gule fondant henover hovedet. Så rullede jeg den røde fondant ud (man får ligesom en klump modellervoks, man nemt kan rulle ud) og lagde på i forskellige stykker, og til sidst over halvdelen af ansigtet. Den sorte fondant blev brugt til øjne, bælte og hænder. Faktisk tog jeg 2 lige store stykker sort fondant, og rullede hen over en tom køkkenrulle. I køleskabet med dem, så de blev stive. Og så satte jeg dem som LEGO hænder, lige inden gæsterne kom. Mega hit!

Tip! Husk og brug lidt glasur (bare flormelis og vand) som "lim" mellem fondant og kage... Så smutter det ikke rundt, når man skal skære den!

Efter vi havde spist kage, skulle alle børnene ud i haven. Her skulle de finde ingredienser til en særlig trylledrik. Alle ingredienserne var blevet væk - og spredt ud over haven. Børnene fik besked på at finde:

Knuste museknogler (revet ingefær)
Rådden jord (Sukker & kakao)
Øglegylp (mælk)
Slangeblod (rød saftevand)



Da vi havde blandet alle de klamme ting i skålen, lod vi som om vi smagte på det. Så blev vi så stærke, at vi kunne klatre op i træet og hive slikposerne ned...




Til sidst ristede vi skumfiduser på et lille bål i haven... Skøn dag - og en glad 5-årig med røde efterårskinder!







Kommentarer

Populære opslag