De Olympiske Påskelege 2013

For 6 år siden startede min mand og jeg en tradition i min familie. "De Olympiske Påskelege".

Vi mødes hele familien, og alle har en ret med til frokosten.... (Og i øvrigt også drikkevarer - så skal man ikke slæbe øl og sodavand til 20 mennesker!)



Når vi har spist, går vi ud i haven og får kaffe og kage - og så skal der leges!

Hver familie (dvs. min brødre, min moster og mine forældre) har fundet på en leg, og holdene er altid drengene mod pigerne.





1. leg gik ud på at høre en sang i høretelefoner, og nynne den for sit hold. 1 point for at gætte sang, og 1 point for at gætte kunstner!



Der burde gives point for indlevelse!


2. leg gik ud på at have en lang spaghetti i munden, løbe hen og samle pasta penne op,  og løbe tilbage til sit hold og smide pennene  i en skål!




3. leg gik ud på at løbe med et æg på en ske, hen til en skål med chokoladeæg, spise et æg og først løbe tilbage til sit hold, når ægget er spist. En ægge-stafet, om man vil! De voksne skulle løbe med skeen i munden, og børnene med skeen i hånden....





Der var 6 lege i alt, og i år snød drengene sig til en sejr! Men pigerne kunne tage det......:)

Til sidst skulle børnene finde påskeæg i haven, og mens de blev indtaget, slappede de voksne af i solen.... Skøn dag og en tradtition jeg knus-elsker!




For inspiration til lege, kan man evt kigge på tv3's hjemmeside, under det underholdningsprogram der hed "Det perfekte minut". De har stadig deres "lege" liggende. Nogle af legene har jeg også fundet inspiration til i det program der hedder "Ramasjangskolen" på DR Ramasjang.

Kommentarer

Populære opslag