(Chili) Chokoladekage i madpakken?

Da min søn startede i skole for 2 år siden, havde jeg meget høje madpakke-ambitioner. Jeg var gravid med Nova, gik hjemme og tænkte; "Det her skal bare blive godt. Han skal være den i klassen med Phineas og Pherb sandwhich, frugtspyd, kyllingespyd og overskudsspyd." Det var han også - i en lille uge.

Cheese Dippers og Salami

Igen tog livet over, og ind sneg sig flere og flere Cheese Dippers, salami pølser der ligner små, rynkede tissemænd, fignestænger og flade leverpostejsmadder. Okay, det er ikke det mest inspirerende, men de bliver vel mætte…. Faktisk har jeg lige været til forældremøde i min mellemste datters spritnye 0.klasse, hvor læreren opfordrer alle de velmenende, nye skoleforældre til at skrue lidt ned for Louisa Lorang, og lidt op for fibre og det, der rent faktisk mætter. Det synes jeg var skidesjovt, selvom jeg netop den dag havde lavet en sandwhich til min datter, og stukket den ud med hjerteform fra julebageriet…. Og dermed spildt halvdelen af sandwhich'en...


Måske ikke Louisa Lorang

Men den dag, jeg gav min søn en halv chili-chocolate fudge kage med i skole, var jeg alligevel ikke stolt. Til gengæld var det ikke med vilje!

Jeg havde tænkt mig, at han skulle have en halv hjemmelavet pizza med (må man ikke godt kalde den hjemmelavet, når man har rullet en pølse dej ud fra Netto??), som vi havde fået dagen før. Og helt ærligt, når man pakker en halv, flad chokoladekage ind i sølvpapir, og en halv (hjemmelavet, for helved!) pizza på samme vis – så er de jo identiske.  Jeg tog den forkerte….. Undskyld, undskyld, undskyld! Jeg er træt!

Men min søn havde været ”the man” i skolen hele den dag. Ikke alene havde han chokoladekage med (som det eneste), der var også chili i! Og han turde spise det hele!

Ingen kom til skade den dag…. Med undtagelse af mit blakkede ry ;-)

Kommentarer

Populære opslag