Fysik for begyndere!


Mælk der går amok?

Det her er cool! Jeg elsker når man kan lave eksperimenter med børnene derhjemme, men bliver også helt træt, hvis jeg SKAL i Panduro eller andre special butikker for at få fat i remedierne… Det må heller ikke tage for lang tid, så mister børnene koncentrationen. Og det må heller ikke svine for meget, så mister moderen tålmodigheden ;-) (pænt høje krav til hjemmelaboratoriet!)

Til dette eksperiment skal man bruge en skål, mælk, frugtfarve, vatpinde og opvaskemiddel - WIN, jeg har det hele derhjemme ;-) 
Fremgangsmåde: Mælken i en skål (gerne gennemsigtig), og dryp frugtfarve hist og her. Opvaskemiddel på en vatpind, stik vatpinden ned i midten and watch the magic… Jeg har også set et lignende eksperiment, hvor de ikke brugte vatpinde, men 'bare' hældte opvaskemiddel i midten. Så gik det også amok! Fun!

Anyways - jeg glæder mig vildt til at prøve det her trylletrick med børnene!







Kommentarer

Populære opslag