Mælke-fail! Op på hesten igen ;)

Okay, jeg prøvede mælke-tricket forleden med ungerne. Jeg tror, jeg havde over-solgt det lidt rigeligt og sagt, at mælken GIK AMOK! Så da mælken begyndte at lave flotte mønstre, forventede især min 7-årige søn, at mælken ville eksplodere i et lava-lignende springvand….. Han stirrede tomt på mig og sagde; "Var det dét?" Oh well, I got a little too excited!

Jeg faldt over nogle andre (enkle!) eksperimenter, og denne gang oversælger jeg dem ikke!!  Det er nok en bedre strategi at spørge børnene; "Hvad tror I der sker, når…..?"

Man skal bruge: Køkkenrulle, plasticglas (eller alm. glas), vand og frugtfarve!

Det første eksperiment er med et enkelt glas:


Det er ganske almindelig vand med frugtfarve i. Eksperimentet går ud på, at man tager den ene ende af et stykke køkkenrulle (af den tykke slags) ned i det fulde glas, og den anden ende i et tomt glas. Væsken vil (efter sigende) vandre op af køkkenrullen, og over i det tomme glas indtil der er ligemeget i hver.

Man kan også tage to glas med to forskellige frugtfarver i, og så stille et tomt i midten… Og se, hvilken farve, det ender med at blive :)


Igen kræver eksperimentet kun remedier, man har derhjemme! WIN!

Ser det ikke sjovt ud?


Kommentarer

Populære opslag