Tandfeen og Euro'en…

Huslige pligter og (massivt!) søvnunderskud

Jeg synes faktisk, at der er rigtig mange ting at holde styr på, som mor til 3 små børn. Det er som regel mig der koordinerer legeaftaler, fødselsdage (og indkøb af gaver), fodbold, streetdance og blablabla.. Så er vi sammen om at finde ud af, at alle bliver mætte hver dag - og det er rigtig fint, for jeg er en kegle i et køkken. Aarstidernes Måltidskasser FTW! 

Vi sover pænt dårligt om natten i det lille sorte træhus, og har snart gjort det i 8 år (det passer jo fint med ankomsten af førstefødte pragteksemplar), så der ryger altså nogle detaljer i svinget…. Kender I det, når man er så træt, at morgenen minder mest af alt om at vågne op fra en sindssyg bytur med op til flere sorte huller? Man kan i princippet godt huske svagt, at nogen har sagt, at man skulle huske noget - men hvad det helt præcist var… Det er en lidt dårlig kombi, når man har 3 børn og hver dag skal huske 3 forskellige ting, 3 forskellige steder. 


Tandfeen - et lortekoncept

For et år siden var jeg på barsel med Nova, og mindede mest af alt om en narkoleptisk øgle. 

En nat vågnede jeg med et sæt kl.01. FUCK! Jeg havde glemt at lægge en 10'er under hovedpuden for min søn (der endelig er oppe på at have tabt hele 3 tænder!). Jeg stavrer ud af sengen som en teenager på Blå Mandag, og tænker i panik; "Har jeg overhovedet en 10'er? Og hvor? Skal jeg tage en fra hans sparegris?"
Det behøver jeg slet ikke, for mit blik bliver fanget af en skinnende guldmønt på gulvet i mørket! YES, en 10'er!! Og jeg behøvede ikke engang tænde lys!


Jeg er vist ikke den eneste… Selvom jeg har lidt mere ondt af ham her!


Næste morgen kommer vi selvfølgelig for sent op. Det var ikke min skyld, men den lille djævlefunktion på min iPhone, der hedder "Snooze-knappen"........ Vi styrter afsted, får alle mand i tøjet, en bolle i hånden, og når over på skolen inden det ringer ind... Da jeg kommer hjem, sover jeg til middag med min datter (for hvorfor gemme sådan noget som søvn til nattetimerne), og livet tager over.

Da vi alle er hjemme om eftermiddagen, går min søn straks ned på sit værelse, og tjekker om tandfeen havde været der. Han kommer ind i stuen til mig, med et noget forvirret udtryk og siger; "Mor, den tandfe er vist ikke for kvik. Jeg havde ikke engang lagt min tand under hovedpuden, men hun har lagt en Euro. Den kan jeg da ikke bruge i Danmark.. Hvorfor gjorde hun det, mor???"

Jeg kan mærke sveden i overskægget og siger lidt for hurtigt; "Nå ja, men det er da nok fordi hun ved, at du snart skal til Sverige på Efterårsferie!" Min søn ser skeptisk ud.... "Jamen mor, kan man bruge Euro i Sverige?"

Nej! Nej, nej! Selvfølgelig kan man ikke det.. Jeg kan ikke længere huske, hvordan jeg fik forklaret mig ud af at få en dumme-bøde af min søn den dag. Jeg endte ihvertfald med at veksle Euro'en for ham, og så var jeg den gode ;-)

Hvad kan jeg sige - jeg havde simpelthen ikke fået nok kaffe.

Tandfeen er et lortekoncept, som vi andre bliver påduttet, og jeg synes, det stinker. Hvorfor skal man betales for, at der ryger en pløk ud af munden, lige dér, hvor der vokser en ny ud om lidt????? Jeg fatter det ikke, og jeg slår mig selv i hovedet over, at jeg røg med på vognen i mangel af bedre idéer..... Så nu hænger jeg på den, gange 3.... Det bliver dyrt i Euro....

Kommentarer

Populære opslag