Ralf er tilbage…..

Jeg ville på mange måder ønske, at jeg var mega sej til at skære græskar - men det er jeg ikke. For det første synes jeg det er noget af et projekt at udhule dem, og for det andet synes jeg tit, at det starter som en rigtig god ulvetime-nu-hygger-vi-os-sammen-projekt, men det ender med, at ungerne keder sig efter 10 minutter, og så sidder man der med græskarindvolde til op over begge albuer og ligner et æsel…

Man kan også springe over hvor gærdet er væltet, som jeg har gjort. For hvad er det der er sjovt ved græskar? Det er resultatet! 

Hvert år laver vi "Ralf". Det er et græskar, som enten er skåret ud, boret huller i eller tegnet på. Hver eftermiddag i græskar-sæsonen (helst tidlig aften, så det er mørkt) sætter vi to stjernekastere i Ralf, tænder dem og klapper til stjernekasterne går ud. Det er et ret nemt trick til at skabe lidt efterårsmagi lige i ulvetimen… 

Håber I kan bruge det!

Her er Ralf anno 2014, malet med sort sprit tusch. Måske er han i chok over, hvor lidt energi der blev brugt på at lave ham i år!

Min datter var sikker på, at det gjorde ondt på Ralf når vi sådan tændte ild i ham...

Ralf gør det han skal - lidt magi i maven på børnene :)

Hvis man er lidt mere overskuds-krea end mig, kan man gøre sådan her:

Det er humor….

Så godt tænkt!

Rimelig cool!!

Er det ikke godt tænkt??

Smart & enkelt…. Relativt ;)

Kommentarer

Populære opslag