Torsdags-Tankeskrald

Jeg startede den her blog for 4 år siden. Jeg var lige flyttet fra Nyhavn til Humlebæk med mand og to små børn på henholdsvis 1 og 3 år. Jeg havde afleveret speciale, var blevet kandidat og husejer, og jeg var (næsten) 28 år.
Jeg var også arbejdsløs, og jeg kan afsløre, at de fleste arbejdsgivere var pænt ligeglade med, at jeg havde en fin uddannelse og to børn - for jeg havde ikke noget erhvervserfaring fra de sidste par år. Øh nej, de sidste par år har jeg brugt på at få mig den fine uddannelse og de to børn. 

Nå, men bloggen blev altså startet fordi, jeg gik herhjemme og blev sindssyg i låget af at søge jobs og få 10.000 afslag med beskeden: "Kom igen, når du har noget erhvervserfaring". Hold nu kæft og giv mig noget erhvervserfaring, havde jeg lyst til at svare. Men istedet brugte jeg mine dage på at skrive om magi i barndommen. Dét havde jeg ihvertfald erfaring med!


Jeg endte med at få et job. Og efter 1 1/2 år sagde jeg op - det var bare ikke det rigtige job for mig. Så blev jeg gravid (smart rækkefølge, i øvrigt), og gik hjemme, og så ramlede det hele for alvor. 

De sidste 2 år har været psykisk rigtig hårde for mig og min familie. Detaljerne er irrelevante her, men pointen er, at der skete så mange dårlige ting i træk, at vi allesammen gik lidt ned med flaget for 2 år siden. 
Når man står midt i det tænker man: "Det kan ikke passe! Jeg kan ikke mere! Vi kan ikke mere! Hvis der sker én dårlig ting mere, så knækker jeg. Give me a freakin' break!" 
Og så skete der lige 7 dårlige ting til… Det var fuldstændig uoverskueligt, og vi har brugt det sidste 1 1/2 år på at samle os selv og hinanden op.



For ind i mellem de dårlige ting, sker der jo også gode ting… Jeg fik for eksempel job som PR ansvarlig for designer, Elise Gug. Og jeg ELSKER det! Og jeg er stolt af det! 

Samtidig havde vi også fået barn nr. 3, og det var både skide hårdt og skide fantastisk. Lille nr. 3 kom til at få det fineste navn fordi, hun blev født ind i en familie i kaos. Det var ikke hendes skyld, og det var så vigtigt for mig, at hun ikke symboliserede noget dårligt eller noget uoverskueligt, men noget smukt og vidunderligt. En ny begyndelse, en ny start… Så hun blev døbt Nova Liv. 

Pointen er, at nogle gange skal man helt ned og skrabe bunden, før man kan se klart. Vi havde nok brug for at ryste posen, blive slået ud af kurs, for så at finde vej igen. Omstrukturere, re-boote og starte helt forfra! Jeg havde et ambitionsniveau da vi flyttede til Humlebæk, der var fuldstændig umuligt for nogen at leve op til (især mig selv). Derfor betyder den her blog faktisk rigtig meget for mig. Jeg nyder at minde mig selv om, at det er de små ting, der tæller. Det er stearinlyset til godnathistorien, det er den sjove historie, det er nærværet, der er vigtigt. 


Jeg elsker de her billeder med citater… Fordi, at hvert billede får mig til at reflektere over mit udgangspunkt lige nu. Det ændrer sig jo ofte, fordi livet er i konstant bevægelse - og Gudskelov for det! 
Mine idéer og tanker om magi kræver hverken mange penge eller de helt store kreative kundskaber, men jeg er godt klar over, at det kræver et vist mentalt overskud. Derfor understreger jeg også, at bare man tænker magisk en gang i mellem, har man fat i den lange ende.
 Jeg har ligeså mange aftener som dig, hvor jeg tænker; "Nu skal de unger simpelthen i seng! Jeg GIDER ikke rydde op, tømme opperen, lave madpakker, læse godnathistorie eller sige ét ord mere idag… SSCHHH! Jeg kyler det hamsterhjul af helvedes til!" 

Man kan ikke undgå leverpostej og hamsterhjul, og man gør virkelig sig selv en tjeneste ved at anerkende, at sådan er det.. Ikke slå sig selv i hovedet over at man råbte for højt eller snerrede for meget, men sige til sig selv; Okay, jeg er off i dag. Det er nok bedre imorgen…


Al det tankeskrald på sådan en helt almindelig torsdag munder egentlig ud i en reflektion over at øve sig i at leve livet her og nu. At være bevidst om, at så længe man gør sit bedste det meste af tiden, så har man gjort det godt nok. Tag nogle chancer en gang i mellem, prøv noget nyt, omgiv dig med mennesker, der giver dig god energi, smag på noget nyt, gå en anden vej, lad opvasken stå og del en flaske rødvin - med whomever.. Bare det er én, der giver dig lidt magi i maven, måske inspirerer dig, tvinger dig ud af din comfort zone..

Hvad er det værste, der kan ske?


Kommentarer

Populære opslag