Love is in the (h)air….

Min mellemste Mulle skal optræde til Fredagsshow på Fritten i dag.

Så i går aftes flettede vi hjerter… i hendes hår… 


Tror du lige hun var stolt? Og øøøh, moderen også? ;-)

Jeg kan ikke engang lave franske fletninger, men jeg faldt over et billede af de her hjertefletninger på Pinterest, og det viser sig, at det faktisk ikke er så svært.
For at lave en hjertefletning skal du:
1. Lave to fletninger ved siden af hinanden, og binde dem med elastik helt som man plejer med fletninger. Ellers går de op.
2. Så tager du de to fletninger, og binder dem sammen for oven, ligesom en hestehale. 
3. Da jeg var barn hed det vist Topsy Tale, altså når man tage hestehalen igennem elastikken? Man gør det samme med de to fletninger. 
4. Til sidst tager du de nederste elastikker fra de to fletninger ud, og binder fletningerne sammen i bunden i stedet for. Et voila :-)

Det er mega svært at forklare på skrift! Men måske kan man prøve sig lidt frem… Især når man ved, at jeg overhovedet ikke er nogen flettemester! Hvis jeg kan…. ;-)

Kommentarer

Populære opslag