Fra røvgevir til Hemingway...

Det er ingen hemmelighed, at jeg ELSKER bøger. 

Jeg er lige kommet ud af Bog & Idé, og den eneste grund til, at jeg ikke blev en time længere var, at min veninde ringede og sagde; "Step away from the books......" Hun kender mig lidt for godt og ved, at jeg har helt vildt svært ved at stoppe, når jeg først er gået i gang i en boghandel...


Jeg købte 2 bøger til mig selv - og det er lige fra den ene yderlighed til den anden, men faktisk et meget sjovt køb, da det siger meget om mig selv. 



Den ene bog er skrevet af den amerikanske komiker, Amy Schumer. Hun er fantastisk, under bæltestedet, sarkastisk og tager ikke sig selv (eller sine omgivelser) særligt højtideligt.. Og så elsker hun at få folk til at grine! As do I.... Jeg skal se hende live i Forum næste fredag, og jeg glæder mig helt åndssvagt meget!!

Den anden bog er en biografi om Hemingway.. Manden og myten.. Den lover, at den vil fortælle mig om personen Hemingway, og forfatteren Hemingway.. som var og levede sit forfatterskab... "Han var en af de største performative forfattere i det forrige århundrede, en skribent, som så at sige overskred grænsen mellem det at skrive historier og selv være en del af disse." 


Hvis nogen ville lukke mig inde på en ødegård i Sverige lige nu, med mine bøger, regnvejr og kaffe nok til en landsby, ville jeg ikke protestere overhovedet...  

Kommentarer

Populære opslag