Mirakelkur til forkølelse!

Jeg har en virkelig skøn kollega, som er selvudnævnt Urtekusse. Det vil sige, at hun kun spiser økologisk og glutenfrit, hun tager ikke piller (fordi smerten fortæller dig noget, du kan fikse uden medicin), og så tror hun på dét der er større, end hvad vi lige går og ser. Jeg elsker det!

Hun er mor til 4 store børn, så hun har også været igennem en del, og stået i mange situationer, som jeg står i nu. Hun er super skøn at tale med om stort og småt, og er sådan en type, der altid har kaffe (med fløde, mmm) klar! Og ikke mindst gode råd....

Et eksempel i den ikke så alvorlige ende af skalaen, er den evigt irriterende forkølelse hos små børn!

Mine børn håndterer det sindssygt dårligt, når de er forkølede! De snøfter helt vildt ind, og så piver og græder de, når de ikke kan få luft igennem næsen. De nægter at pudse næse, og de nægter at trække vejret gennem munden!

I vinter var Yngste (på 3) forkølet hele tiden! Jeg kom på arbejde en dag, med øjeposer i pathøjde og fik fremstammet, at jeg ikke havde sovet i flere dage, fordi yngste var forkølet. Så siger min Urtekollega - "Hey, du skal da bare købe pebermyntedråber i Matas! Dryp et par dråber i hvert hjørne af hendes hovedpude, så skal hun nok få luft og sove dejligt".




Hurrraaaaa, det virkede!!! 

Nu er hun forkølet igen, og i går aftes (nat?) kom jeg i tanke om dråberne, som jeg heldigvis havde gemt! Et par dråber i alle 4 verdenshjørner, og på 2 minutter gik hun fra at vende og dreje sig, pibe og snøfte, til at falde i dyb søvn! Halleluja!

På flasken står der, at man kan bruge dråberne til ømme muskler og fordøjelsesbesvær, men også forkølelse. De skriver, at man skal putte dråber i et lunkent glas vand og drikke det - men som om jeg har tænkt mig det, når det nu virker at dryppe på puden. Hele værelset lugter MEGET heftigt af pebermynte, så vinduet står på klem for at få lidt luft ind.. Jeg håber, jeg gør det rigtigt! 

Det har ihvertfald været et uvurderligt tip for mig (og Yngste).

Kommentarer

Populære opslag