Chokoladekage i madpakken.... Undskyld!

Der er store forventninger og høje ambitioner i min hukommelse i dag! Jeg lægger mig fladt ned og slår et slag for at tage ambitionsniveauet ned, mens man bliver på egen banehalvdel! Klar?

Da Ældste startede i skole, havde jeg meget høje madpakke-ambitioner (ha, nybegynder!!). Jeg var gravid med lille nummer 3, gik hjemme og tænkte – det her skal blive godt. Han skal være den i klassen med Phineas og Pherb sandwhich, frugtspyd, kyllingespyd og overskudsspyd. What. Was. I. Thinking!?!?

Cheese Dippers og Salami

Som så mange gange før tog livet over, og ind sneg sig flere og flere Cheese Dippers, salami pølser der ligner små, rynkede tissemænd (men smager væsentligt bedre), fignestænger og flade leverpostejsmadder. 

Midt i mit eget private kaos læste jeg en statusopdatering på Facebook fra en mor (som jeg ikke kender!): 

”Helt ærligt, det der med madpakker.... hvor svært kan det være? Det skal da prioriteres frem for alt, at man lige smækker en sund, indbydende madpakke sammen til sine unger, som bugner af vitaminer, mineraler og anti-oxidanter! Det er den benzin, de skal køre på resten af dagen!”, stod der på Facebook.




Stop! NU!

Jeg er simpelthen nødt til at slå et slag for, at man blive på egen banehalvdel! Det gælder også mig! Hvis du vil lave madpakker med 10 forskellige små tuppewaredåser med mandler og blåbær, ved siden af lækre sandwhich formet som Draculaura fra Monster High, jamen hey - God Speed! Hvor er du sej! Men lad endelig være med at dømme mine løwpostejsmadder ved siden af Nettos allermest rynkede gulerødder, fordi det var det eneste de havde tilbage i Netto søndag aften kl. 21.30. 

Den dag, jeg gav min søn en halv chili-chocolate fudge kage med i skole, var jeg alligevel ikke stolt. Til gengæld var det ikke med vilje!

Jeg havde tænkt mig, at han skulle have en halv hjemmelavet pizza med (må man ikke godt kalde den hjemmelavet, selvom man har rullet en pølse dej ud fra Netto??), som vi havde fået dagen før. Og helt ærligt, når man pakker en halv, flad chokoladekage ind i sølvpapir, og en halv (hjemmelavet, for helved!) pizza på samme vis – så er de jo identiske.  Jeg tog den forkerte….. Undskyld, undskyld, undskyld! Jeg var træt!

Men min søn havde været ”the man” i skolen hele den dag. Ikke alene havde han (KUN) chokoladekage med, der var også chili i! Og han turde spise det hele!

Ingen kom til skade den dag…. Med undtagelse af mit blakkede ry ;-)

Kommentarer

Populære opslag