Hvad har du mest lyst til, mor?


Jeg har tre børn under 10 år, så det giver sig selv, at jeg de sidste 10 år har brugt mange weekender på at planlægge Dora the Explore's pludselige forsvinden, gået ture i skoven, lavet puslespil, sovet til middag med et eller flere børn, og hvad man ellers laver i en småbørnsfamilie.

To af mine børn er jo egentlig stadig "små" (eller er det kun hende på 3 år?), men de er også blevet større, og det kan jeg især mærke i weekenden. De har legeaftaler, de kan godt selv lægge det puslespil, de er gode til at lege med hinanden og når de trænger til en pause, ser de en film på deres iPad.

I skrivende stund er det søndag formiddag, og jeg har siddet ved spisebordet i to timer. Uden børn. Mellemste har en veninde på besøg, og de er i gang med at bygge en kæmpe verden på hendes værelse, fyldt med dukkehuse, lyskæder, figurer, små møbler og miniaturemad. Det er så hyggeligt, at lillesøster og storebror også er med.

Der er ikke rigtig brug for mig - medmindre de er sultne. 

Jeg har faktisk siddet i samme situation flere gange, om eftermiddagen i hverdagen. Det er dejligt, og befriende, og jeg tænker umiddelbart, at jeg må have gjort noget rigtigt. Men det er også en mærkelig følelse! Hvad skal jeg så lave? Hvad har jeg egentlig mest lyst til? Jeg gider ikke rydde op hele tiden.. Selvom der trænger lidt i alle hjørner.. 

Jeg kom så til at tænke på, det er en rigtig god reminder til alle mødre, om at holde fast i det, der gør én glad. Altid. Også når børnene er helt små. Far er ligeså god som mor, og der er altid plads til at prioritere sig selv i bare en time! Jeg har selv været så MEGA dårlig til det, og skulle jeg give ét godt råd til nybagte mødre skulle det være; Husk dig selv!

Jeg sidder lige nu, og har egentlig lyst til mange ting. For mange ting! Jeg kan ikke vælge! Så jeg skriver om det i stedet. Jeg har to timer fra nu af - og jeg burde vaske tøj, rydde op og købe ind. Men det har jeg slet ikke lyst til.

Jeg har lyst til at;

Se Modern Family på computeren, fordi jeg er lidt hemmeligt forelsket i Phil Dunphy... 


Eller se Game of Thrones fordi, at min mand har set de første mange sæsoner, og vi mangler lidt noget at se sammen. Jeg har kun set det første afsnit, og den virker god..og spændende... og smuk.. og lidt uhyggelig..



Jeg ELSKER at læse, og er i øjeblikket i gang med at kværne "klassikere". Jeg har lige læst Jane Eyre (virkelig god!), Stormfulde Højder og Den Store Gatsby...

Jeg har så også købt den fedeste bog af John Steinbeck, hvor der er samlet fire af hans romaner i, og jeg vil simpelthen så gerne læse dem allesammen! Den slutter med "Mus og Mænd", som er den jeg helst vil læse... 



Hvad ville du bruge sådan et par luksussøndagstimer på?



Kommentarer

Populære opslag